X
اسعار العملات اسعار الذهب الطقس ارقام تهمك خدمات حكومية عبر الإنترنت حجز تذاكر الطيران حجز تذاكر سكك حديد مصر الصفحات الرسمية للوزارات والجهات الحكومية أحدث الوظائف الحكومية دفع فواتير التليفون فواتير الكهرباء حجز تذاكر دار الأوبرا و ساقية الصاوي شاهد العالم بالبعد الثالث حركة الطائرات في العالم لحظة بلحظة في السينما الآن مواقيت الصلاة وظائف خالية خدمات لذوي الإحتياجات الخاصة خدمات لشباب الخريجين حجز مجاني لجميع فنادق العالم خدمات الهيئة القومية للتأمين الإجتماعى
رئيس التحرير عصام كامل
الثلاثاء 16 أبريل 2024 م
محمد صلاح: الزمالك يتوج بدوري أبطال أفريقيا برلماني: تطبيق قانون الزراعات التعاقدية يقضي على مافيا التجار انفعال مرتضى منصور على هجمات لاعبي الزمالك أمام بطل أنجولا (فيديو) محمد صلاح: "أزمة الزمالك كانت في اللاعبين وتدريبي للترسانة تحدي" مدرب أول أغسطس: كنا أفضل من الزمالك وقادرين على التأهل تعليق جديد من شوقي غريب على تكريم السيسي للمنتخب الأولمبي الشيشيني: دراسة بطل أنجولا سبب الفوز مطران كاثوليك أسيوط يترأس صلوات النذور الاحتفالية بكنيسة شبرا أخبار ماسبيرو| مذكرة لإعداد مؤتمر الإعلام العربي في اتحاد الإذاعات العربية رامى صبرى يحيي 3 حفلات في رأس السنة فرجاني ساسي يغيب عن مباراة زيسكو بأبطال أفريقيا دوري أبطال أفريقيا.. تعادل سلبي بين الوداد وصن داونز بدوري المجموعات لاعبو الزمالك يحتفلون بأشرف بن شرقي الأنبا باخوم يحتفل بعيد العذراء في كنيسة الكاثوليك بقبة الهواء بشبرا جماهير الزمالك تحتفل باللاعبين بعد الفوز على بطل أنجولا عبدالغني وحسن يخضعان لكشف المنشطات بعد مباراة أول أغسطس بلتون: تأثير إيجابي لمبادرات البنك المركزي على شركات التمويل العقاري المشاركة كنيسة الأقباط الكاثوليك بالزيتون تستقبل رفات القديسة تريزا حكيم يطرح ثاني أغاني ألبومه الجديد "الجارسون" (فيديو)



تفضيلات القراء

أهم موضوعات الساخرون + المزيد
أهم الاخبار + المزيد
مقالات الرأي + المزيد
فيتو على فيسبوك

كاريكاتير + المزيد



 

إسماعيل ياسين في قناة الجزيرة: "جاتها ستين ألف نيلة اللي عايزة خلف"

الأربعاء 02/أكتوبر/2019 - 01:15 م
 
إننى أشعر بالتوهان.. آه يانى يا تايه يا سمعمع.. قاعد في البيت كده "مستكنيص" وحالتى تصعب على "المدام".. ربنا يجعل كلامى خفيف عليها.. فقلت لما أقلب في القنوات شوية علشان أشوف الرأى والرأى الآخر.. أتارى ياخويا الإعلام بتاعنا "ماعندوش" رأى آخر.. قلت أشوف قناة الجزيرة.. وآه يا ليلى يا عينى من الجزيرة.. دى "ماطلعتش" رأى آخر خالص.. دى رأى تالت ومتلت وعايش في وادى تانى خالص مالص.

آه يا شلاضيمى يانى يا مااااااااااما.. هو فين الإعلام الحُر اللى قناة الجزيرة بتقول عليه.. يا خى جاتها ستين ألف نيلة اللى عايزة خلف يشبه مذيعى الجزيرة ومعدى برامج الجزيرة والكل كليلة.

دا انا اللى شوفته على قناة الجزيرة حسسنى إنى عايش في عالم تالت.. عالم كرتون يا جدعان.. المتظاهرين اللى في الوراق هما نفسهم اللى بيتظاهروا في قنا والأقصر في نفس ذات الوقت.. الجموع اللي بتأيد الرئيس والجيش وبتحتفل في المنصة بيتحولوا بقدرة قادر لمسيرات ضد نظام الحكم في مصر.. يا داهيه دُقى ووسعيلى بُقى.

لأ ياخويا خلينى في قنواتنا ذات الرأى الواحد أفضل من التوهان اللى بتعملوا الجزيرة ده.. إنها هزلت وذبلت وتنيلت بستين ألف نيلة.. دى تركيا مولعة وكل يوم فيها مظاهرات وتكسير شغال على ودنه.. والجزيرة عاملة ودن من طين والتانية من عجين.. ومافيش في دماغها وشاشاتها إلا مصر واللى بيحصل في مصر.. طب إلهى تنخرصوا كمان وكمان يا هباب البرك أنتم وكل متسولى تركيا وقطر أمثال "مكملين".. وأنا معرفش ياخويا هما مكملين ليه وهيكملوا إيه ولغاية فين.

كل مذيع فيهم تلاقيه قاعد مستلوح وعمال يهبد في كل حاجة وأى حاجة، ومحسسنى إنه شايل هموم الغلابة.. أتاريه بيكيد لمصر ورئيسها وجيشها عمال على بطال، زى كيد النسا تمام.

إننى أشعر "بالمورستان".. والنبى يا بوليس النجدة الحقنى.. يا داهية دُقى ووسعي لى بُقى.. إننى أشعر بالهيافة والمساخة وجنون البقر.. يلا بقى كفاية عليكو كده وتصبحوا على نقالة يا مذيعي الجزيرة ونسوانها.. سلامو عليكوووووووووووووو.

موضوعات متعلقة

أخبار تهمك

تابعنا على

تعليقات Facebook

سياسة التعليقات